Iran - Princess of Persia

Nu har jag ju blivit av med gipset så det betyder att jag har två händer att skriva med. Dock kan jag inte vrida handen och plocka upp saker eller böja armen rak eller nå mitt ansikte. Även om jag ser normal ut med jacka och de så är jag suuuuperkänslig! Och det jag så satans ont om något kommer emot armen, kan fortfarande inte hålla upp en dörr. Och jag ska säga att den "doktorn" jag fick arabisk man..inte visste någonting om vad som hänt mig!
Dr: Hej, Said, jaaa...vad är ditt problem?
Jag: ...brutit armbågen kanske?
Dr: Jaaa...blivit av med gipset?
Jag: Mmm...kan du bara skriva ut min remiss så min sjukgymnast kan få den?
Dr: Jaaa visst.. kan du vrida handen?
Jag: Ja lite (skakade i hela armen och han tog i och vred mer) AAJ det gör ont!!
Dr: Gör det ont?
Fyfan, doktorer ska ju ha läst på journalen så de vet vad de ska säga och ge tips om, och att min operation inte är liten. Lever fan med en protes!..Aja nog om detta..
Jag fyller 20 år nu på onsdag, ser jag fram emot det? Jag gjorde det men nu är det totalt förstört! Planen innan armbågen krossades var att äta med my family på onsdagen och helgen gå ut och fira.. men sen gjordes det om efter armen att äta på onsdag hos farbror (för pappa inte kan sova om han äter buffé) och helgen mongolisk buffé och vara med och stötta Matilda på hennes event för skolan :) inte 100 att de blir så heller för nu ska min släkt från Iran komma också onsdag eller torsdag och då måste man ju såklart bjuda på allt man har och de betyder att då ska vi äta hos farbror. Men alltså vem är det som fyller år?! Skulle jag blivit 19 igen eller 21 skulle det vara skitsamma men 20 är stort..! Och vi kan ju inte äta ute samma place 2 dagar i rad heller. Blir fett irriterad och så vill baba bestämma att vi äter persisk mat i helgen MEN JAG VILL ÄTA MONGOLISK BUFFÉ. Så nu ser jag inte fram emot veckan..
Så nu skiter jag i detta och tänkte därför dela ut lite persisk musik. Jag lyssnar aldrig på det annars, skyller på pappa för att han har installerat parabolen om igen och han tittar på persiska musik/film kanaler hela dagarna. Och de som rappar och unga som sjunger gör det oftast hemma för det är förbjudet. Grejen är att man inte behöver fatta vad de sjunger utan ba hänga med utlandet. Och alla kvinnor i Iran färgar sig blonda :) Haha enjoy


Ali Pishtaz ft. Samir - Jodayi


Maher Zain - For rest of my life :)


Maher Zain - Insha Allah, we find a way (jag är inte muslim men var så god)


Mojan YZ - Aroosake Man


Mojan YZ ft. Saman Pi, Hossein Eblis - Chalim 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0