Akuten Huddinge Sjukhus

Okey detta kommer ta tid att skriva med bara en arm.. ganska (väldigt) jobbigt. Lets begin,
Jag jobbar ju i Kista på kontor med massa papper o helger på Pressbyrån, ba så ni får en liten inblick på uppgifterna. Men jag rider ju två hästar, Bakkus som är urbästaste mysponnyn som aldrig gör något dumt och sen Extreme, unghästen på  3 år och ca 180 i mankhöjd. Det har varit jätteisit och halt ute så inte kunnat rida bara leda runt. Jag skulle ta hand om Exet (ni får ursäkta om ja felstavar) det var måndag den 5 mars. Planen hade töat och var ridbar tänkte jag "aah bra då kan ja äntligen få sätta igång med E". Dum man e tänkter jag inte på att han är aspigg och helt uppladdad! Tar då och fixar honom med hjälp av Pia. Går ut på banan (finns en polishelikopter i Jordbro som söker efter ngn) han är ganska jobbig att få still vid pallen, skitsamma. DÅ när han hoppar upp, halvvägs uppe med de andra benet kör han världens bocksprång och galopperar i piruetter. Jag klämmer mig fast med gled av lika snabbt. Landar rakt på väster arm, E stannar direkt och kommer tillbaka till mig när ja låg på marken ba "varför äru där". Ropar efter Pia, hon kmr ut och hjälper mig in, då känner jag att jag inte kan böja min armbåge. Är i helt chocktillstånd, går över till stallägaren och hans frus son körde 180 på landsvägen mig till akuten i huddinge. Ungefär då kommer smärtan fram (2 timmar efter olyckan) fick snabbt hjälp och jag störtbölar. Hade såååå jävla ont, läkarna sprutade i mig massa morfin, tackar gud för att det finns! In på röntgen (med stallkläder på) de försöker vrida min tumme upp så bilderna blir bra. Kan inte, jag skriker av smärta.
Efter allt som fick jag ett rum att bo på, nya sjukan kläder, läkaren säger att min armbåge är krossad i flera amåbitar. Jag väntade på operation samma dag men blev ist att ja bodder på sjukhuset i en vecka. Den värsta veckan ever! Ligger i sängen 24/7 rör mig inte ur fläcken bara till toa. Tvingas sova på rygg med armen upp i vädret, såå obehagligt. Kunde inte sova. Hade 2 kvinnor som delade rum med mig och fan vad de SNARKADE!! Får damp, vill berätta men min arm gör lite ont nu. Det fanns besökstid mellan 14-19 och tackar er med hela mitt hjärta att ni hälsade på och fick ut mig på en nypa luft. Ni vet exaktvilka ni är ♥
Jag är iaf opererad och har fått en protes som  armbåge, jätteäckligt och nu vandrar jag runt med 3kg gips och fått åka hem. Ni anar inte hur ivägen min arm är, jag får inte trycka ner ett dörrhantag för de kräver för mkt kraft. Jag kan inte sätta upp håret!! :'( Är iaf sjukskriven på heltid av min doktor till maj (Min 20års dag är förstörd 28 mars) Blir av med gipset om 2 veckor - inte länge - men ett helvete att släpa runt på den.
Inga kläder passar, o på tal om det. Bikbok i farsta! kvinnan i kassan gjorde bort sig totalt jävla klump.. Inga tröjor jag har hemma passar armen för den är så stor, köpte en på bikbok, kvinnan e heelt inne i min arm och glömmr ta bort färgpatronen"larm" och jag åker hem då ser jag. Tänk om den gått sönder då hade min beiga tröja blivit bläfläckig. Morsan ringer o skäller ut henne. Åker till dit dagen efter o skäller lite med, hon har tagit min tid o pengar för hon va klumpig o jag måste åka tillbaka. Krävde ngt i genäld o fick strumpor. Nice men seriöst jag köpte tröjan för armen inte för att ja ville ha den. Tror ni inte kvinnan snackar med sin kompis i luren o berättar. Bitch sköt ditt jobb ist!
Ska säga att jag har rasat ner i vikt o muskler. Gått ner 5kg..ba att fortsätta haha. Blivit smalare, kan använda mina B-bhn igen :( och mina leggins är för stora, de glider ner. Om ett halvår får jag köra igång igen typ.

Aja nu blev de mkt skrivet, så ingen frågar "va händee" läs bloggen ist ;)
De jobbigaste nu med att va hemma e att jag inte kan duscha själv eller sätta på BH .. måste få hjälp tackar morsan för det. Och att sova är fortfarande ett helvete, kom faktiskt på en ny sov-ställning i morse, ligga på sidan men måste få "tryck"hjälp av kuddar. Ja de är inte lätt, och att byta om klarar jag men de tar sin tid :) Har all tid i världen att träffa folk. So lonley på dagarna hemma. Som tröst lyssnar man på Metropol så jäkla roliga att lyssna på morgonen med Gurgin  c:o hahah.. humor.
Saknar mina pållaar :( och köra bil o åååååååååååååh... smärta på alla vis


J Cole - Can't get enough

Och så vill jag påpeka att du som står en nära och bara "försvinner" tro inte att jag märker, är inte helt efterbliven. Jag tänker inte höra av mig, nu är det din tur. Du väljer mellan stark vänskap eller gå bakom ryggen. Min tid räcker inte för några falskheter :) Att bara skämta när man ligger inne på sjukhuset och inte hälsa på, eller ens bry sig om att man har ont.. att bara allt annat gäller en själv. Det är inte bara DU i världen. Du har ett enkelt val. Välj..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0